Home sweet home - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marije Rothuizen - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marije Rothuizen - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

14 April 2008 | Nederland, Utrecht

Na een toeristische week restte mij eigenlijk niets meer als lui op het vulkanisch strand liggen (tussen de buien door) en vandaar dat ik van pure verveling had besloten nog één laatste keer te bloggen! Als het goed is staan er bij het vorige berichtje intussen foto’s dus daar hoef ik geen energie meer in te stoppen!
Afgelopen week veel gedaan en gezien, van regenwoud tot botanische tuinen en voornamelijk door Engelstalig gebied gereisd wat een hele verademing is!
Helaas kwam er een abrupt einde aan mijn verblijf in Kameroen, de geruchten stroom van verdere stakingen en zelfs kenia-toestanden doordat de president zichzelf als alleenheerser heeft uitgeroepen was dusdanig hevig dat me werd aangeraden door de ambassadeur naar het vliegveld te gaan om te kijken of ik een vlucht kon krijgen. Zo gezegd zo gedaan en vandaar dat ik nu weer in Nederland ben en available voor dates!

Nog een paar feitelijke aantallen om een beter beeld van Kameroen te geven:
· Hoeveelheid mensen in een toyota corolla: minstens 8 en maximaal tot nu toe 11
· Hoeveelheid levende wezens in een busje: inclusief kippen, geiten en aanverwante artikelen, serieus ontelbaar
· Sterren aan de hemel: in droogseizoen ontelbaar, en regenseizoen 0,0
· Huwelijksaanzoeken en bijbehorende ergernissen: véél te véél, ben heel blij dat ik mijn ring om mijn rechter ringvinger draag want je hand op tafel leggen scheelt dan al zooo veel!
· Gekke nachtelijke dromen en overtuigd zijn van olifanten in je kamer: dankzij de Lariam minstens 3 per nacht
· Aantal T-shirts met Nederlandse opdruk: géén idee, maar die van de Merckt blijft favoriet
· Aantal kilo afgevallen: 0,0
· Aantal kilo aangekomen: minstens 5 :) sorry maar ik zweer bij ‘mijn moeders’ eten!
· Aantal vieze insecten, inclusief kakkerlakken, muizen en andere soort gespuis: géén idee dankzij mijn oordoppen en lege batterijen in mijn zaklamp
· Aantal boeken gelezen (exclusief studieboeken): 7, valt best wel mee dus :p
· Hoeveelheid geld kwijt bij de corrupte road blokkades: als je bedenkt dat die er om de kilometer zijn een aardige geldboom vol
· Aantal douches: sorry maar dat is nog wel telbaar op 2 handen!
· Aantal souvenirs: aangezien ze hier precies maar dan ook precies dezelfde spullen verkopen als in Ghana helemaal niets op een zakje rode aarde na!
· Verschillende soorten favoriete fruit: ananas, meloen, avocado, sinasappel, papaja, mango, sterfruit, grapefruit, watermeloen, kokosnoot, guava, limoen, appel, fruit noir, passievrucht, bananen, pompoen, bessen en vijgen. GODDELIJK
· Aantal geslachte kippen: geen commentaar
· Aantal beesten in mijn buik: mijn darmen kennen een gastvrij karakter :p
· Hoeveelheid van de verdubbeling van een lokale prijs door je witte huidskleur, minstens het tiendubbele, maar volgens mijn vader ben ik intussen een zwarte in het verkeerde lichaam!
· Aantal dingen waar je niet om vraagt: Pffffffffffffffffffffffffffffffff

Met heimwee naar mijn gastfamilie in Foumbot kan ik nu dus zeggen tot over korte tijd in Breda de gekste!

  • 14 April 2008 - 07:31

    Ronald:

    WELCOME BACK!!!!!
    ik heb vrijdag toets, en dan ben ik vrij! KOM IK LANGS!!!!!
    eindelijk!!!
    kan ik je verhalen horen, foto's zien en gewoon lekker relaxn met jou:D
    idee??
    x

  • 14 April 2008 - 08:11

    Appie:

    daten!! yeah, spreek je snel!

    xx

  • 14 April 2008 - 08:20

    Kathrin:

    Woeeeeeeeewoe!! Schatje, jij bent terug! Would be great if I could see you in Breda on Thursday, gonna be there for a day!!! Hope to talk to you soon.Kusje, Kat

  • 14 April 2008 - 21:47

    Marianne:

    welkom welkom!!! wat goed dat je er weer bent! knuffel van ons in cuijk!

  • 15 April 2008 - 12:54

    Joeke:

    Hoi Marije,

    Ik ben momenteel op het strandhuis aan het genieten van een weekje weg. Dacht daarna ga ik Marije bellen want dan is ze terug. Nu lees ik dat je inmiddels alweer in ons kikkerland bent.

    Heb zin om binnenkort te daten. Succes met acclimatiseren. en wie weet tot gauw!
    gr Joeke

  • 18 April 2008 - 13:52

    Loes:

    Leuk je update over Kameroen, jammer dat je t zo abrupt hebt moeten afbreken, hoop echt dat in kameroen niet dezelfde taferelen als in Kenia komen.
    Was je wel al klaaar met je onderzoek?? op welk vulcanisch strand heb je gelegen?? Groetjes Loes

  • 22 April 2008 - 05:34

    Frauke:

    mh heb ook zin in en date, kom je even langs dan :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Verblijf in Foumbot

Recente Reisverslagen:

14 April 2008

Home sweet home

05 April 2008

Bye bye Foumbot

24 Maart 2008

Tous va bien ici!

12 Maart 2008

Encore

29 Februari 2008

Ik leef nog
Marije

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 69741

Voorgaande reizen:

28 September 2009 - 12 Februari 2010

Stage in Yaoundé

17 Februari 2008 - 20 April 2008

Verblijf in Foumbot

Landen bezocht: