Bye bye Foumbot - Reisverslag uit Kribi, Kameroen van Marije Rothuizen - WaarBenJij.nu Bye bye Foumbot - Reisverslag uit Kribi, Kameroen van Marije Rothuizen - WaarBenJij.nu

Bye bye Foumbot

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

05 April 2008 | Kameroen, Kribi

Waar blijft de tijd?

Donderdag heb ik afscheid genomen in Foumbot, was heel erg bizar alles voor de laatste keer te doen en voor de laatste keer mensen te zien die je als normaal, onderdeel van het meubilair, bent gaat beschouwen. Jaja ik weet het zo onderhand wel, zo gaan die dingen, maar ik blijf altijd moeite houden met afscheid nemen en dingen achter me laten!
Heb mijn moeder wel laten beloven dat ze me belt als ze bevalt binnen de tijd dat ik nog in Kameroen ben ze me belt. Donderdag dacht ik even dat het al zover was, maar vals alarm! Mijn vader heeft de naam voor de baby al verzonnen: Steven als het een jongetje word (Gerard konden ze niet uitspreken, sorry pap) en Marije (op zn frans uitgesproken) als het een meisje is, ongelofelijke eer toch!!
Maar goed donderdag nog een afscheidsfeest gegeven met veeel eten en drinken en speeches en toespraken. Ontmoet Afrika (mijn opdrachtgever) gaat hier echt vaker vrijwilligers naar toe sturen (as a matter of fact mijn plaats is al ingenomen in mijn gezin, heel bizar!) dus voor hun is het heel belangrijk dat alles goed gaat en er alleen maar positieve verhalen uit voort komen, nou in mijn geval is dat helemaal goed gekomen.
Ghana en Kameroen zijn trouwens voor mij onvergelijkbaar, door de verschillen binnen het land maar zeker ook door hoe ik het beleefd heb. Kameroen is veel intenser en echter voor mij, hoewel ik dacht dat ik na Ghana niet veel dichter bij de lokale bevolking zou komen ben ik dat nu zeker wel gekomen. Zonder alle contacten hier had ik trouwens ook nooit mijn scriptie kunnen schrijvn, want het leven draait hier om je netwerk!
Ohh en die huizen pap, hutjes is een zwaar understatement, wat het zijn huizen van klei met een glofplaten dak! Ja was voor mij ook even een afknapper in het begin, had me er totaal iets anders bij voorgesteld, maar het bleef back to basic gelukkig! Dat in contrast met waar ik vannacht geslapen heb, want na een zware, en als ik zeg zware dan bedoel ik ook ECHT zware, reis mocht ik mezelf wel verwennen. Heb in een kamer op het strand (met spiegel en douche, zooo raar!!) op een totaal verlaten plekje gezeten, echt het welcome to paradise gevoel! Vanochtend dit wel weer snel ingeruild voor een hostel, want low budget reizen is natuurlijk wel een stuk echter! Maar dus daar zit ik nu, in Kribi, heb al meer blanken gezien als 5 en helaas het regent hier echt al, zo raar klimaatverschillen binnen 1 land!
Maar ik heb dus nog 2 weken om alles op een rijtje te zetten, en geloof me dat is echt even nodig!
Terwijl half Nederland aan het skien is, jaja heb zojuist mijn hotmail geopend, ben ik aan het wachten tot het wat minder benauwd is hier zodat ik nog kan bregbeklimmen en hiken door het regenwoud! Foto's uploaden lukt weer eens niet, maar ik heb begrepen dat er 10 fotos gratis op deze site kunnen, en ik zou geen echte nederlander zijn als ik dat dus ook niet zo doen voordat ik wegga, will be continued!

  • 05 April 2008 - 12:41

    Nicole:

    Het aftellen is begonnen ... Jammer, spannend, leuk en eng tegelijkertijd! Tot snel :)

    x Nicole

  • 05 April 2008 - 16:08

    Appie:

    hej meid,

    goodluck met de laatste weekjes daar en vooral ook met de culture shock want hier in Nederland is 't 1 en al druilerigheid, politiek gezanik en lauw bier.

    have fun, take care en tot snel?!

    xxx

  • 07 April 2008 - 06:35

    Ton:

    Hoi Marije,

    Wat vliegt de tijd. De indrukken zullen zeker langer blijven en die zul je verder je leven meenemen.
    Groet en geniet van de laatste dagen, hier is het nog geen zomer.


  • 07 April 2008 - 10:04

    Glenn:

    Weer een pracht verhaal meis, geniet nog van alle prikkels om je heen en mocht je ooit nog eens zin hebben om naar nederland terug te keren ;) ... kom ff langs in adam. Rory komt btw waarschijnlijk weer met koninginnedag!

    Groetjes kussen uit het zonnige (jaja zonnige) Nederland ;)

  • 08 April 2008 - 09:21

    Loes:

    Wat een eer dat jouw naam door aan t voortleven is!!;)
    Veel plezier! x Loes

  • 08 April 2008 - 20:16

    Sabine:

    Marije! It was great seeing and meeting you in Foumbot. You left a very GREAT impression on your ' parents'! Thank you.
    (Aunty) Bernadette AKA 'NA Section' (i will explain it to you another time)....wants me to give you a BIG hug and tell you thank you for the laughs, the wonderful pancakes, the warmth you brought into Foumbot.
    When i heard you enter in her house that sunday, and just laughing and talking and clapping hands, i thought to myself that she is maybe just joking with her neighbour. When i went outside to the living room and saw it was you....well...i was shocked, but of course happy. then later when i got to know you, i realized that you are that open, warm and you took all the family, friends, people, music, food, corruption, neighbour, sickness, beauty as they were your NEIGHBOUR...you took the good and the bad!
    from all of Foumbot...THANK YOU!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Kribi

Verblijf in Foumbot

Recente Reisverslagen:

14 April 2008

Home sweet home

05 April 2008

Bye bye Foumbot

24 Maart 2008

Tous va bien ici!

12 Maart 2008

Encore

29 Februari 2008

Ik leef nog
Marije

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 69675

Voorgaande reizen:

28 September 2009 - 12 Februari 2010

Stage in Yaoundé

17 Februari 2008 - 20 April 2008

Verblijf in Foumbot

Landen bezocht: