Feest der herkenning - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Marije Rothuizen - WaarBenJij.nu Feest der herkenning - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Marije Rothuizen - WaarBenJij.nu

Feest der herkenning

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

20 Februari 2008 | Kameroen, Yaoundé

Na een vermoeiende reis die op zijn duidelijk Afrikaans verliep kwam ik aan op Douala airport waar ik overspoeld werd door een gevoel thuiskomen dankzij de doordringende geur! Na de drukte en chaos van de stad en de slingerbochten door de bergen die mijn ouders vroeger nooit mochten nemen kwam ik uitgeput aan in hutje nummer 6, wat gewoon een hut bleek te zijn! Natuurlijk uitgebreid verwelkomt door het gehele dorp maar het enige wat ik wilde was slapen, en dan is dan ook wat ik gedaan heb, als een baby :)
Tot nu toe zie ik heel veel overeenkomsten met Ghana, misschien kun je Afrika in zijn geheel dus toch een klein beetje als land zien. Ook hier gaan de kinderen huilen en word je nageroepen, al roepen ze hier La Blanche! Dat frans valt me ook 1000% mee, maar die lokale taal die ze hier met elkaar spreken zou wat mij betreft zo chinees kunnen zijn, haha! En ook nu heb ik mijn mama al tig keer beledigd door niet voldoende te eten (volgens haar dan, no worries thuisfront!) probeer haar ook zoveel mogelijk te helpen aangezien ze hoogzwanger is maar die teil met water op mijn hoofd is toch echt nog te veel gevraagd! Wel gaat er een dagtaak zitten in de was doen en koken dus ben benieuwd of ik ook nog aan mijn onderzoek toe ga komen!
De moraal van dit verhaal is dus gewoon dat het goed met me gaat, aanpassen gaat sneller dan de andere blanken omdat de cultuurschok minder groot is en ik me prima voel hier. Contact leggen gaat laidback op zijn afrikaans en heel gemakkelijk.
Maar iedereen die zich afvroeg of ik het eten wel aan kon, de Kameroense Fufu, of couscous zoals zij het noemen is er goed in gebleven en het gat in de grond is niet zo ver lopen, haha!
Dat was wel de update voel me toch een beetje misplaatst hier op zo’n computer! Ben anderhalf uur in de bus onderweg geweest naar Bafoussam dus denk niet dat het snel weer zal gebeuren, maar mochten jullie me willen bereiken: 0023794988883

  • 20 Februari 2008 - 13:41

    Loes:

    Veel plezier in Kameroen en succes met je onderzoek.. mocht je een tripje naar ZA willen plannen.. dan ben je van harte welkom in Pretoria! x Loes

  • 20 Februari 2008 - 13:43

    Nicole:

    Jaaaaaaaaa... ik ben er als eerste bij! Ik zit dan ook de hele dag achter mijn pc'tje ...

    Ik ben blij te horen dat je goed bent aangekomen en aardig op weg bent. Succes met je onderzoek en doe het rustig aan :)

    We bellen :p

    xox Nicole

  • 20 Februari 2008 - 13:43

    Loes:

    niet dat t in de buurt is ofzo.. maar je weet maar nooit waar je eindigt he??

  • 20 Februari 2008 - 13:50

    Marije:

    haha te grappig voordat die pagina hier uberhaupt geladen is al reacties :)

  • 20 Februari 2008 - 13:51

    Marije:

    haha te grappig voordat die pagina hier uberhaupt geladen is al reacties :)

  • 20 Februari 2008 - 13:56

    Monique:

    heee,
    super leuk om van je te horen! het klinkt heerlijk waar je zit! helemaal echt africa. super!!! geniet ervan!
    xx Mo

  • 20 Februari 2008 - 15:01

    Ton:

    Hoi Marije,

    Geniet van het prachtige land en de fijne mensen. Natuurlijk zijn en overeenkomsten tussen Ghana en Kameroen maar ook verschillen.Probeer datgene te doen wat je hart je ingeeft,want dat is vaak het beste.
    groeten en wij, de parochie, zullen ook aan je denken.

  • 20 Februari 2008 - 16:06

    Yvonne:

    Hee Marije,

    Leuk dat je ons dmv je site weer even het Afrikagevoel wil laten herbeleven en proeven!
    Klinkt heerlijk allemaal, ik zou je best even willen komen opzoeken ;)!
    Heel veel plezier en geniet ervan!

    Kus van je Ghanamaat ;),
    Yvonne

  • 20 Februari 2008 - 17:46

    Steven:

    Hey zussie,

    cool man met de bus naar het internet toe. Waterbakken op je hoofd, slapen in een hut. Enjoy!

  • 20 Februari 2008 - 20:03

    Gerard En Cora:

    lekker dat het zo goed gaat tot nu toe. Vergeet inderdaad door alle indrukken en bezigheden niet waarvoor je er daar bent. Valt de dominee mee? We denken veel aan je. Succes met alles en blijf goed op jezelf letten. Sterkte en groeten van ons. Liefs uit Son xxx xxx

  • 20 Februari 2008 - 21:35

    Angelique Smit:

    super leuk om op deze manier te weten hoe het met je gaat!
    samen met pa en ma net zitten lezen!veel plezier!dikke kus en veel liefs van ons allemaal.



  • 20 Februari 2008 - 21:37

    Hella En Sharon:

    He Meissie,
    We missen je... Hier alles goed. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en je thuis voelt. Dat is het beste. Dat van die waterkannen moet je gewoon leren komt goed. Kun je het hier thuis voordoen. Succes met alles daar.
    Een hele dikke kus en knuffel van ons

  • 21 Februari 2008 - 10:51

    T.Anneke:

    ha die Marije,
    Nou zeg, wat een eerste verhaal weer. heeerlijk voor je dat je er zo thuis voelt. Je kunt dat ook leuk beschrijven en op die manier loop ik er ook een beetje rond. Succes met je afstuderen. ik hoop wel dat je een beetje een goed evenwicht kunt vinden in daar werken en studeren.
    dag lieve nicht.
    Een goede tijd daar!
    t.Anneke

  • 21 Februari 2008 - 20:47

    Dick En Marianne:

    fijn om zo snel al wat te horen/lezen.
    ga zo door !wij zouden wel even om het hoekje willen kijken....
    cuijkse knuffel van ons

  • 23 Maart 2008 - 20:43

    Ingrid:

    Hey Marije,
    Hier een berichtje van je huisgenootje. Wat zie je er leuk uit op de foto. En maak je niet druk over die scriptie, dat komt helemaal goed.
    Veel succes en plezier nog daar in Afrika.
    Liefs, Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Yaoundé

Verblijf in Foumbot

Recente Reisverslagen:

14 April 2008

Home sweet home

05 April 2008

Bye bye Foumbot

24 Maart 2008

Tous va bien ici!

12 Maart 2008

Encore

29 Februari 2008

Ik leef nog
Marije

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 69673

Voorgaande reizen:

28 September 2009 - 12 Februari 2010

Stage in Yaoundé

17 Februari 2008 - 20 April 2008

Verblijf in Foumbot

Landen bezocht: